Trendy na sociálnych sieťach roku 2022 z pohľadu Tamary Gončarovej

Viac ako polovica obyvateľov planéty je online a počas pandemického roku na sociálne siete pribudlo viac ako pol miliardy užívateľov (so 14% medziročným nárastom). Sociálne siete saturovali potrebu komunikácie, networkingu a zdieľania aj na Slovensku. Aktuálne v roku 2021 medzi najvyužívanejšie sociálne siete na Slovensku patria Facebook, YouTube, Instagram, Pokec, Pinterest, TikTok, Snapchat a LinkedIn (11.miesto).

86% obyvateľov Slovenska využíva aspoň jednu sociálnu sieť raz do mesiaca. Na sieti máme 4 mil. ľudí, pričom priemerný čas pobytu na sieti sa pohybuje od 45 min. do 3 hodín/denne.

Pre lepší prehľad, ktoré sociálne siete preferujú užívatelia Slovenska, som ich zoradila podľa počtu aktívnych užívateľov využívajúcich sieť mesačne (pozn. YouTube a Pinterest nepovažujeme primárne za sociálne siete, sú to vyhľadávacie platformy s prvkami sociálnych sietí):

•          Facebook- 3,2 mil.

•          Messenger- 2,4 mil.

•          Instagram- 1,5 mil.

•          YouTube- 4,2 mil.

•          Pokec- 1 mil.

•          TikTok- 800 tisíc

•          LinkedIn – 623 tisíc

•          Pinterest – 586 tisíc

•          Snapchat – 465 tisíc

•          Clubhouse 210 tisíc

•          Twitter – 140 tisíc

 

Trendy rozvoja sociálnych sieti v roku 2022

Pripravila som 10 výrazných trendov pre smerovanie komunikácie na sociálnych sieťach v roku 2022 pre osobné a firemné značky a tvorcov obsahu. Verím, že sa vám tento článok páči a podelíte sa s ním na vašej sociálnej sieti.

1. TikTok je líder

Chcete si získať publikum zadarmo? Robte krátke klipy na TikToku.

Som veľmi rada, že sa moje predpovede z roku 2018 ohľadne dravosti a perspektív TikToku naplňajú. TikTok je dva roky po sebe najsťahovanejšou sociálnou sieťou (3mld. stiahnutí).
Rastie dvojnásobným tempom oproti Instagramu a štvornásobným tempom oproti Facebooku a v roku 2021 prekonal hranicu 1 mil. aktívnych užívateľov mesačne. Jeho úspech tkvie vo vysokopersonalizovanom algoritme distribúcie obsahu. Sieť patriaca technologickému gigantovy Bytedance sa primárne sústredila na finančné odmeňovanie tvorcov obsahu a aktuálne zavádza monetizačný model aj pre značky (reklamy a obchody). Ostatné sociálne siete len kopírujú trendy, ktoré TikTok uvádza ako líder a svoje pozície posilni aj indexáciou krátkych videí podľa kľúčových slov vo vyhľadávači Google. Neexistujú tu pravidla „zaručene úspešného videa“. Vysoko sa hodnotí autenticita, stručný príbeh, kreativita prejavu, diverzita a irónia. Ak potrebujete osloviť mladšiu kategóriu užívateľov (do 30 rokov) alebo cieľovku milujúcu ľahkú zábavu či edukáciu (infotainment), buďte na TikToku.